Vores tommelfingerregel er, at et godt emballagedesign skal kunne leve på butikshylderne i min. 4 år uden at blive forældet i sit udtryk. Derfor er det vigtigt, at man som producent og designer forsøger at pejle sig ind på, hvad fremtiden vil bringe, i stedet for at læne sig for meget op af hvad ”man plejer”.

For at forsøge at indsamle inspiration og nye emballage ideer besøger vi løbende London, Berlin, New York, Hong Kong eller en anden “trendsættende” storby samt relevante nationale og internationale fagmesser. Samtidig tager vi til internationale emballagemesser for hele tiden at være opdateret på de nyeste emballagetyper og materialer.

De ideer vi får med hjem, omsætter vi i inspirationsmateriale til vores bestående kunder og på længere sigt i gennemarbejdede emballagedesigns og produktkoncepter for både bestående og nye kunder.

På det praktiske plan handler “Pack Spotting” for os om at kunne overføre de nye tendenser til noget der skaber værdi for både produkt og forbruger.

Vi holder øje med tendenser indenfor mange forskellige produktkategorier, og ofte har vi konkrete opgaver med fra vores kunder, når vi tager på “Trend- og Pack spotting”.