Skiller dit produkt sig ud fra mængden? I detailhandelen er der kontant afregning i indkøbssituationen:  ”Vind (kundens opmærksomhed) eller forsvind fra hylden” – er de barske realiteter. Som producent har man derfor sjældent råd til, at et produkt ikke har det rigtige blikfang – og måske bliver opfattet forkert eller sender forvirrende signaler til forbrugerne.

Får dit produkt den nødvendige opmærksomhed fra forbrugere og indkøbere?

Kan dit produkt stå distancen i en benhård konkurrencesituation hvor udvalget er stort, priserne pressede, antallet af private labels voksende og forbrugerloyaliteten vigende? Her gælder det om at være bevidst om produktets stærke og svage sider.

Hos Pack Design udvikler vi altid emballagedesign, som i deres form og indhold appellerer bevidst til en klart defineret gruppe af forbrugere. Ved at målrette emballagen opnås den største opmærksomhed og de bedste salgsresultater. Samtidig er emballagedesignet naturligvis afstemt efter hvilken afsætningskanal og konkurrencesituation produktet befinder sig i.

Kan et godt emballagedesign redde et dårligt produkt? Nej bestemt ikke, men til gengæld kan et ærligt emballagedesign styrke produktet indenfor sin produktkategori.

I sidste ende afhænger et gensalg af overensstemmelse mellem forventninger og pris.

Hos Pack Design brænder vi for det vi laver. Godt emballagedesign der gør en forskel. Kontakt os hvis du er nysgerrig eller ønsker sparring omkring et eksisterende eller nyt produkt.